Naptár

A hétenA héten2222
A hónapbanA hónapban8177
ÖsszesÖsszes22192

A Jubilate Nagykórus Szepesolasziban járt…

Beszámoló helyett olvassák szeretettel egy utazó naplóját!

1.      nap:     Elérkezett a várva várt nap: elindultunk Szlovákiába. Ez persze nem ilyen egyszerűen történt: az előtte lévő napok órákon át tartó kimerítő énekléssel teltek, mert ugye nem csak turistáskodni mentünk, hanem koncerteket kellett adnunk.

A busz közel egy órát késett, ráadásul az ajtaját is csak küszködések közepette lehetett becsukni, így a tervezettnél kicsit később sikerült elindulni.

Szlovákiába érve először megnéztünk egy katedrálist, aztán elfoglaltuk a szomszédságában lévő szállásunk szobáit. (A szállásunk egyébként egy papi kollégiumban volt.)

Vacsora után (pörköltes tésztát kaptunk) viszonylag hamar lefeküdtünk aludni.

2.      nap:     Délelőtt átbuszoztunk Szepesolasziba, az ottani iskolába, ami az első két koncertünk helyszíne volt. Mivel a gyerekek nem fértek be egyszerre az előadó terembe, így két turnusban adtuk elő ugyanazt a műsort. Látszott, hogy tetszett nekik, igazán aranyosnak tűntek.

Az iskola menzáján ebédeltünk (őszintén szólva a szlovák menza jobb, mint a magyar), majd kaptunk egy kis szabad időt a városban, ahol kisebb csoportokban lehetett sétálni, vásárolgatni, kinek mihez volt kedve.

Ezután visszamentünk az iskolába, ahol velünk egyidős diákokkal kidobósoztunk, a fiúk pedig fociztak. Csúnyán kikaptunk mindkettőben. A kidobós játékuknak fura, számunkra érthetetlen szabályaik voltak, a focit pedig nagyon komolyan vették. A csapat minden tagja iskolai mezt viselt, és elég edzettnek tűntek.

A napunk következő állomása egy templom volt, ahol este énekelnünk kellett. A jeges hidegben a kórus egy része berekedt kissé, de ennek ellenére a koncert jól sikerült.

3.      nap:     Gyors reggeli után buszos kirándulásra indultunk. Először megálltunk Lőcsén egy rövid városnézésre, aztán a busz felvitt bennünket a Magas-Tátrába. Ott már vastag hótakaró borította a tájat, ezért, miközben megkerültük sétálva a befagyott Csorba-tavat, hócsatára is sor került.

Egy négycsillagos szállodában ebédeltünk, majd jóllakottan indultunk tovább.

Megálltunk Poprádon egy bevásárló központnál, ahol mindenfélét vásárolhattunk az itthon maradtaknak (pl. jellegzetes szlovák édesség a Deli csoki, és nagy örömünkre találtunk vaníliás kólát J).

A szálláson vacsora után énekeltünk egy kicsit a vendéglátóinknak. Igaz, ezt nem terveztük be előre, mégis ez sikerült szerintem a legjobban. Nagyon aranyosak voltak a kis papok, akik velünk együtt táncoltak a reverendájukban.

A lefekvés előtti időt szabadon tölthettük bármivel. Mi például társasoztunk, mások beszélgettek, képeket nézegettek, csomagoltak, aludtak.

4.      nap:     Szomorúan pakoltunk össze, ugyanis elérkezett a hazaindulás napja. Legkevésbé sem lelkesen tettük a csomagtartóba a bőröndöket, táskákat, majd felszálltunk a buszra. Utazásunkat mindössze az szakította meg, amikor megálltunk egy rövid városnézésre Kassán, ahol szabadon is kószálhattunk egy kicsit. Öt óra körül érkeztünk az iskolához, ahol már kíváncsian vártak minket szüleink.

(Pesthy Julianna 8.z)

Utazásunk alatt sok szép élménnyel gazdagodtunk. Kedves, vendégszerető emberekkel találkoztunk, akik igyekeztek emlékezetessé tenni ezt a négy napot számunkra. Nekik ez sikerült. A mi feladatunk most az, hogy tavaszi látogatásuk alkalmával hasonlóan gazdag programmal várjuk őket itt Budapesten, a mi iskolánkban!

Dávid Krisztina

A készült képek az alábbi linken tekinthetők meg